Struktura egzaminu,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA OBCEGO NOWOŻYTNEGO
Od roku szkolnego 2008/2009 egzamin gimnazjalny
będzie również obejmował egzamin z języka obcego.
Egzamin ten odbędzie się w kwietniu, w trzecim dniu
egzaminu gimnazjalnego. Będzie trwał 90 minut.
Jest to egzamin pisemny.
Egzamin z języka nowożytnego można zdawać z języka
angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego,
włoskiego lub rosyjskiego, pod warunkiem że jest to język
obowiązkowy w klasie, do której uczeń chodzi. Jeśli uczeń
uczy się dwóch języków jako obowiązkowych, wybiera
jeden z nich. W takim wypadku rodzice muszą do
20 września złożyć w imieniu ucznia pisemną deklarację
0
przystąpieniu do egzaminu z jednego z tych języków.
Wynik egzaminu będzie odnotowany na świadectwie
ukończenia gimnazjum, ale egzamin ma na celu tylko
sprawdzenie poziomu wiedzy, więc nie można go nie
zdać. Jednak obecność na egzaminie jest obowiązkowa.
Jeśli uczeń nie może przystąpić do egzaminu z przyczyn
losowych lub zdrowotnych, może go zdawać
w dodatkowym terminie ustalonym przez dyrektora
szkoły, ale nie później niż do 20 sierpnia danego roku.
Uczniowie, którzy w ogóle nie przystąpią do egzaminu,
będą musieli powtarzać ostatnią klasę gimnazjum
1 zdawać egzamin w następnym roku szkolnym.
TYPOWE ZADANIA EGZAMINACYJNE
Odbiór tekstu słuchanego
Zadania oparte na krótkich, dwukrotnie odtwarzanych
tekstach (np. komunikatach, dialogach, instrukcjach,
tekstach narracyjnych):
• test wyboru,
• test typu prawda-fałsz,
• test luk (uzupełnianie brakujących informacji),
• dobieranie (np. dialogów do miejsc lub osób).
Odbiór tekstu czytanego
Zadania oparte na krótkich tekstach, z którymi uczniowie
spotykają się na co dzień (np.: e-mail, artykuł, rozmowa,
notatka, wiadomość czy tabliczka informacyjna):
• test wyboru,
• test typu prawda-fałsz,
• dobieranie (np. nagłówków do fragmentów tekstu,
fragmentów tekstu do luk, krótkich tekstów do miejsc
lub osób),
• układanie fragmentów tekstu w odpowiedniej
kolejności.
Reagowanie językowe
Zadania sprawdzające umiejętność odpowiedniego
reagowania w codziennych sytuacjach życiowych:
• test wyboru, w którym uczniowie wybierają odpowiednią
reakcję do sytuacji opisanej w języku polskim,
• test wyboru, w którym uczniowie wybierają
odpowiednią reakcję do wypowiedzi w języku
angielskim umieszczonych na arkuszu egzaminacyjnym
lub dwukrotnie odtworzonych z nagrania,
• dobieranie odpowiednich reakcji do wypowiedzi
w języku angielskim umieszczonych na arkuszu
egzaminacyjnym lub dwukrotnie odtwarzanych
z nagrania.
Struktura zestawu egzaminacyjnego
i punktacja
Zestaw egzaminacyjny będzie zawierał zadania zamknięte
i otwarte, sprawdzające umiejętności w ramach trzech
obszarów:
• odbiór tekstu słuchanego,
• reagowanie językowe (w tym również może być zadanie
ze słuchu),
• odbiór tekstu czytanego.
Na początku egzaminu wszyscy uczniowie wysłuchają
dwukrotnie nagrań do wszystkich zadań z części „odbiór
tekstu słuchanego" oraz zadania z części „reagowanie
językowe", któremu towarzyszy nagranie. Pozostałe
zadania uczniowie będą mogli rozwiązywać w dowolnej
kolejności.
Za bezbłędne rozwiązanie wszystkich zadań w zestawie
egzaminacyjnym uczeń otrzyma 50 punktów. Punktacja
za zadania sprawdzające odbiór tekstu słuchanego wynosi
10 punktów, odbiór tekstu czytanego - 20 punktów,
reagowanie językowe - 20 punktów, w tym 5 punktów
za zadanie oparte na nagraniu.
Zadania sprawdzające umiejętność rozpoznania
i zastosowania poznanego słownictwa i gramatyki,
zazwyczaj oparte na krótkich tekstach lub dialogach:
• test luk sterowanych,
• test luk otwartych,
• uzupełnianie luk wyrazami z ramki w odpowiedniej formie.
Zadania sprawdzające umiejętność reagowania
językowego na materiał przedstawiony w formie ilustracji:
• pytania do ilustracji,
• uzupełnianie luk, otwartych lub sterowanych, w opisie
ilustracji,
• wybór właściwego opisu ilustracji.
PUNKTY
Odbiór tekstu słuchanego
10
Przedstawione powyżej informacje na temat
egzaminu zostały opracowane na podstawie
Informatora o egzaminie gimnazjalnym z języka
angielskiego przeprowadzanym od roku szkolnego
2008/2009,
przygotowanego przez Centralną Komisję
Egzaminacyjną we współpracy z okręgowymi komisjami
egzaminacyjnymi. Pełna wersja informatora jest dostępna
na stronie internetowej CKE (
Reagowanie językowe
20
Odbiór tekstu czytanego
20
RAZEM
50
8
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • monka.htw.pl